روشهای درمان دیسک کمر

تقریباً 70 تا 80 درصد از افراد در برخی مواقع کمردرد را تجربه می کنند، اما بیشتر آنها نیازی به جراحی ندارند. همین امر در مورد فتق دیسک نیز صدق می کند. در اینجا چند درمان غیرجراحی متداول برای فتق دیسک وجود دارد که پزشک قبل از جراحی آن را دنبال خواهد کرد.

فیزیوتراپی

در گذشته توصیه های پزشکی برای فتق دیسک این بود که یک تا دو هفته در رختخواب استراحت کنید. پزشکان از آن زمان موضع خود را تغییر دادند و توافق کردند که فعال ماندن برای توانایی بدن شما برای بهبودی بسیار ضروری‌تر است. در حالی که مقداری استراحت قابل قبول و ضروری است، باید سعی کنید تا حد امکان فعال باشید.

دانستن میزان فعالیت کافی یا بیش از حد به تنهایی ممکن است گیج کننده باشد. یک فیزیوتراپیست (PT) می تواند به شما کمک کند تا بفهمید چقدر باید ورزش کنید. آن ها توصیه خواهند کرد:

  • سطوح فعالیت خود را پیگیری کنید.
  • تمرینات تقویت عضلات را ارائه دهید.
  • انعطاف پذیری خود را افزایش دهید.
  • به شما کمک می کند تا بدون تشدید آسیب به بهبودی خود ادامه دهید.

فیزیوتراپی شامل تمرینات فعال و غیرفعال است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد در دماوند ارائه می شود. برخی از تمرینات غیرفعال که ممکن است با فیزیوتراپی برای فتق دیسک مواجه شوید عبارتند از:

  • ماساژ بافت های عمیق
  • کشش درمانی
  • تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS)

در حالی که تمرینات غیرفعال ماهیچه ها را از طریق نیروی بیرونی منقبض و شل می کند، تمرینات فعال مستلزم انقباض و شل کردن مستقیم عضلات است. در اینجا چند نمونه از تمرینات فعال آورده شده است:

  • تمرینات هوازی
  • تمرینات تقویتی
  • تمرینات کششی

در صورتی که به دلیل درد دچار محدودیت های حرکتی شده اید و نمی توانید به کلینیک فیزیوتراپی رایبد (فیزیوتراپی خوب در پردیس) مراجعه کنید می توانید از خدمات فیزیوتراپی در منزل متخصصان ما بهره مند شوید.

متخصصان ما خدمات فیزیوتراپی در منزل پردیس ، فیزیوتراپی در منزل دماوند ، فیزیوتراپی در منزل گیلاوند و … ارائه می دهند.

سایر روشهای درمان دیسک کمر

داروها
پزشک شما ممکن است داروهای بدون نسخه (OTC) یا با نسخه را برای درد فتق دیسک توصیه کند. اگر درد شما شدید باشد، ممکن است داروهای تجویزی را به عنوان یک درمان مرتبه اول دنبال کنند. اگر درد خفیف یا قابل کنترل باشد، ممکن است داروهای OTC را برای کمک به درد پس از فیزیوتراپی یا سایر درمان‌ های فتق دیسک کمر توصیه کنند.

درمان سرد و گرم
درمان سرد و گرم متناوب بر روی فتق دیسک اثر دو برابری دارد. سرما درمانی التهاب را کاهش می دهد و درد را تسکین می دهد. در مقابل، گرم درمانی گردش خون را افزایش می دهد و باعث بهبودی می شود. از آنجایی که سرد و گرم متضاد یکدیگر هستند، تأثیر هر روش درمانی بر فتق دیسک نیز متضاد است. به این ترتیب، شما باید با سرما درمانی شروع کنید. سپس، هنگامی که سرما درمانی درد شما را تسکین داد، مقداری گرما برای افزایش جریان خون و تسریع بهبودی اعمال کنید.

مراقبت های کایروپراکتیک
کایروپراکتیک ها می توانند از طریق دستکاری ستون فقرات به فتق دیسک کمک کنند. پس از ارزیابی ستون فقرات شما، یک متخصص کایروپراکتیک آن را تنظیم می کند تا آن را در یک راستا قرار دهد و فشار روی دیسک و اعصاب را کاهش دهد.

درمان جراحی برای فتق دیسک

برای فتق دیسک، پزشکان در صورت امکان، درمان های غیرجراحی را به جراحی ترجیح می دهند. اگر جراحی لازم باشد، با توجه به شرایط شما، کم تهاجمی ترین گزینه را با بیشترین شانس موفقیت انتخاب می کنند. در صورت داشتن موارد زیر ممکن است پزشک شما جراحی را توصیه کند:

  • مشکل در ایستادن یا راه رفتن.
  • کاهش درد و علائم ناکافی از درمان های غیر جراحی.
  • دردی که شش هفته یا بیشتر ادامه دارد.
  • علائم تأثیر منفی قابل توجهی بر سلامت روان شما دارند.

پس از جراحی فیزیوتراپی برای تسکین علائم و عوارض جراحی و بهبود تحرک و قدرت ستون فقرات ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید