آسیب های ورزشی معمولاً به دلیل یکی از دو مورد ایجاد می شوند – استفاده بیش از حد یا ضربه.

آسیب ناشی از استفاده بیش از حد در صورتی رخ می دهد که بدن شما فراتر از سطح فعلی آمادگی یا محدودیت های فیزیکی خود تحت فشار قرار بگیرد، همچنین ممکن است به دلیل اشتباهات آموزشی یا تکنیک ضعیف هنگام ورزش و انجام تمرینات رخ دهد. آسیب تروماتیک در فوتبال، بوکس و سایر ورزش های تماسی رایج تر است.

شایع ترین آسیب های ورزشی

رگ به رگ شدن

رگ به رگ شدن یا پیچ خوردگی زمانی اتفاق می‌افتد که رباط‌ها کشیده شوند و آسیب ببینند. شایع ترین پیچ خوردگی هایی که در حین ورزش مشاهده می شود در مچ پا، پا و زانو است.

پیچ خوردگی ها اغلب دردناک هستند و ممکن است برای جلوگیری از آسیب بیشتر نیاز به بی حرکتی داشته باشند. با انجام حرکات کششی و گرم کردن قبل از تمرین می توانید از پیچ خوردگی جلوگیری کنید. همچنین تمرین تکنیک مناسب برای ورزشی که انجام می دهید مهم است.

بهترین راه برای جلوگیری از آسیب رگ به رگ شدن، حفظ یک سبک زندگی فعال و سالم است. ماهیچه های اطراف رباط های ما به عنوان تثبیت کننده های پویا عمل می کنند تا رباط ها را در یک محیط مساعد برای جلوگیری از آسیب نگه دارند. ضعف عضلات و تاندون‌های اطراف رباط‌ها، آنها را مستعد آسیب از جمله رگ به رگ شدن می‌کند، انجام تمرینات تقویتی تحت نظر فیزیوتراپیست می تواند خطر آسیب های این چنینی را کاهش دهد.

آسیب های دست، مچ، آرنج یا شانه

اگر گلف، بسکتبال، تنیس یا سایر ورزش های مشابه بازی می کنید، آسیب های دست، مچ و بازو بسیار رایج است. گرم کردن و حرکات کششی قبل از تمرین فقط چند دقیقه طول می کشد و می تواند تفاوت زیادی در جلوگیری از آسیب ایجاد کند.

روتاتور کاف مکان بسیار رایج دیگری برای تجربه آسیب دیدگر است و می تواند بسیار جدی تر از آسیب دست یا مچ باشد. این آسیب معمولاً نتیجه حرکات مکرر بالای سر است و می تواند باعث درد، التهاب یا پارگی شود.

تاندونیت

تاندونیت یکی دیگر از شایع ترین آسیب های ورزشی است که در اثر التهاب ایجاد می شود. می تواند انگشت، ران، مچ دست، آرنج و سایر قسمت های بدن شما را تحت تاثیر قرار دهد.

برای جلوگیری از تاندونیت، از فعالیت هایی که فشار بیش از حد به تاندون های شما وارد می کند، اجتناب کنید. قبل و بعد از هر فعالیتی گرم کردن و سرد کردن بدن را فراموش نکنید.

دررفتگی ها

دررفتگی زمانی اتفاق می افتد که دو استخوانی که به هم می رسند و یک مفصل را تشکیل می دهند از هم جدا می شوند. دررفتگی ها معمولاً در ورزش های پر برخورد مانند فوتبال دیده می شود. 

فیزیوتراپی ورزشی

فیزیوتراپی نقش مهمی در توانبخشی پس از آسیب های ورزشی دارد و به بازیابی توانایی های ورزشکاران در کمترین زمان ممکن و بازگشت هرچه سریع تر آنها به سطح آمادگی قبلی کمک می کند.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد در دماوند خدمات فیزیوتراپی ورزشی را برای کمک به بهبود شرایط افراد پس از آسیب های ورزشی ارائه می دهند.

فیزیوتراپی ورزشی علاوه بر کمک به تسریع بهبودی پس از آسیب های ورزشی خطر بروز آسیب دیدگی مجدد را نیز به حداقل می رساند.

 

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در بلوار شورا – فیزیوتراپی در شهرک آویشن – فیزیوتراپی در گرمابسرد – فیزیوتراپی در مشاء – فیزیوتراپی در شهرک محک – فیزیوتراپی در شهرک سپاه گیلاوند – فیزیوتراپی در بلوار بعثت – فیزیوتراپی در شهر دماوند – فیزیوتراپی خوب در پردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید