فیزیوتراپی درد گردن ، کمر و ستون فقرات در کلینیک فیزیوتراپی رایبد در دماوند توسط متخصصان ما ارائه می شود.

تیم ما بر ارائه فیزیوتراپی طراحی شده برای کاهش درد ستون فقرات ناشی از هر تعدادی از عوامل مرتبط با سبک زندگی، آسیب، آرتریت کمر، بیماری دیسک دژنراتیو یا مسائل روماتولوژیک متمرکز است. ما یک رویکرد جامع برای مراقبت و ادغام تمام روش های درمانی لازم در برنامه درمانی شما و همچنین جلسات آموزشی و برنامه های حمایتی برای رفع نیازهای شما و کمک به شما در دستیابی به اهداف شخصی خود اتخاذ می کنیم.

فواید فیزیوتراپی درد گردن ، کمر و ستون فقرات

شرایط ستون فقرات می تواند باعث درد در گردن یا پشت، درد انتشاری، بی حسی یا سوزن سوزن شدن، و ضعف غیر قابل توضیح در بازوها یا پاها شود. این درد می تواند شما را از انجام کارهای روزمره و شرکت در فعالیت هایی که بیشتر از همه از آن لذت می برید باز دارد. در کلینیک فیزیوتراپی رایبد در دماوند ما از فیزیوتراپی برای درمان بیماری ستون فقرات شما استفاده می‌کنیم و تعدادی از فواید را برای سلامتی و رفاه شما ارائه می‌کنیم:

• مسکن درد
  • افزایش قدرت در قسمت مرکزی و اندام شما
  • انعطاف پذیری بهبود یافته
  • وضعیت بدنی بهبود یافته
  • توانایی حرکت ایمن بدن در هنگام بازگشت به فعالیت

در کلینیک فیزیوتراپی رایبد در گیلاوند ما مراقبت از بیمارانی را که از درد ستون فقرات رنج می‌برند، فردی می‌کنیم. ما با یک ارزیابی جامع برای ارزیابی وضعیت بدن، قدرت، انعطاف پذیری، مکانیک حرکت و دامنه حرکت شما شروع می کنیم. درمانگران ما همچنین فعالیت‌های روزانه شما را بررسی می‌کنند تا تعیین کنند که آیا ممکن است به درد شما کمک کند و احتمالاً آن را بدتر کند. بر اساس ارزیابی، تیم مراقبت یک برنامه درمانی ایجاد می‌کند که به تسکین درد کمک می‌کند و راه‌های جایگزینی برای حرکت به شما آموزش می‌دهد تا درد را تحریک نکنید. آنها همچنین با شما همکاری خواهند کرد تا برخی از عوامل رفتاری مانند وضعیت بدن را تغییر دهند تا از بازگشت درد جلوگیری کنند.

مدت زمان صرف شده در فیزیوتراپی درد گردن، کمر و ستون فقرات بسته به شرایط متفاوت است. به عنوان بخشی از درمان شما، متخصصان ما تمرینات و مکانیک حرکتی را به شما آموزش می دهد که می تواند در خانه انجام شود. افراد مبتلا به گردن و کمردرد اگر به خوبی از خود مراقبت کنند، می توانند زندگی با کیفیت بالایی داشته باشند

گزینه های درمانی برای درد ستون فقرات

درمانگران ما از تعدادی تاکتیک برای درمان بیمارانی که از درد گردن و کمر رنج می‌برند استفاده می‌کنند، از جمله تقویت عضلات ضعیف، کشش عضلات سفت، آموزش وضعیت بدنی مناسب و مکانیک بدن، یخ، گرما و تحریک الکتریکی. ما همچنین از کشش – کشیدن ستون فقرات برای باز کردن فضای بین مهره‌ها – برای کاهش فشار روی دیسک‌ها و اعصاب استفاده می‌کنیم. این کار را می توان به صورت دستی یا با دستگاه مخصوص انجام داد. ستون فقرات بخش ظریفی از بدن است و نیاز به کار عملی دقیق توسط درمانگر دارد.

فیزیوتراپی درد گردن

گردن درد می تواند به دلیل کشیدگی عضلانی، رگ به رگ شدن یکی از رباط ها یا تاندون های گردن، آسیب دیسک، تغییرات آرتریت یا ضربه رخ دهد. این می تواند در اثر آسیبی مانند ضربه شلاقی گردن یا فشار دادن گردن در طول فعالیت های روزمره ایجاد شود. فیزیوتراپیست های ما در کلینیک فیزیوتراپی رایبد در پردیس شما را ارزیابی می کنند تا علت درد را شناسایی کرده و سپس درمان را برای کاهش درد ارائه دهند. درمان‌ ها ممکن است شامل تمرین‌ های تقویتی و آماده‌ سازی، تمرین‌ های انعطاف‌ پذیری، آموزش وضعیت بدنی مناسب، تحرک مفصل برای اطمینان از هم ترازی مهره‌ ها و بهبود دامنه حرکتی گردن، تحرک عصب برای تسکین درد و ماساژ باشد.

فیزیوتراپی کمردرد

درد در قسمت بالای کمر بیشتر به دلیل کشیدگی عضلانی ناشی از استفاده بیش از حد، کمبود قدرت در آن ناحیه، تروما، یا صرفاً به دلیل وضعیت نامناسب در طول زمان ایجاد می شود. فیزیوتراپی می تواند برای درمان درد در قسمت فوقانی کمر که به عنوان ستون فقرات قفسه سینه نیز شناخته می شود بسیار موثر باشد. متخصصان ما در بهترین مرکز فیزیوتراپی در پردیس اغلب از آموزش های وضعیتی، حرکت مفاصل، ماساژ، تمرینات انعطاف پذیری و تمریناتی استفاده می کنند که شانه ها و قسمت بالایی پشت را تقویت می کند تا بتواند ستون فقرات را بهتر حمایت کند.

اهداف فیزیوتراپی درد گردن ، کمر و ستون فقرات

دردهای ستون فقرات می تواند ناشی از عوامل متعددی باشد، از جمله رگ به رگ شدن و کشیدگی عضلانی، آرتریت، فتق یا پارگی دیسک، انحطاط دیسک مرتبط با سن، وضعیت نامناسب، یا مکانیک ضعیف بدن با فعالیت های مختلف سبک زندگی. هر مورد از کمردرد متفاوت است و ما هر بیمار را به طور مستقل قبل از ایجاد یک برنامه درمانی ارزیابی می کنیم. در بسیاری از موارد، ما درمان خود را بر روی تمرینات تثبیت کننده مرکزی متمرکز می کنیم تا عضلات شکم و ناحیه لگن را تقویت کنیم که از کمر حمایت می کنند. متخصصان ما همچنین روی تقویت و افزایش دامنه حرکتی کار می کنند.

فیزیوتراپی در منزل در پردیس

آن دسته از عزیزانی که ساکن مناطق پردیس ، رودهن ، بومهن ، گیلاوند ، دماوند و مناطق اطراف هستند و به دلیل درد ، مشکلات حرکتی و یا هر دلیل دیگری توانایی مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی را ندارند می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل متخصصان ما بهره مند شوند.

فیزیوتراپی درد گردن – فیزیوتراپی درد کمر – فیزیوتراپی درد ستون فقرات – فیزیوتراپی در فاز ۲ پردیس – فیزیوتراپی در رودهن