درمان زانودرد با فیزیوتراپی و تمرینات ورزشی روشی موثر و ایمن است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد در دماوند ارائه می شود.

زانودرد پس از کمردرد رایج ترین اختلال اسکلتی ـ عضلانی است که بسیاری از افراد آن را تجربه کرده اند ، زانودرد می تواند بطور تدریجی و یا بصورت حاد و ناگهانی رخ دهد ، زانودردمی تواند ناشی از بیماری، آسیب استفاده بیش از حد یا وارد شدن ضربه و آئیب دیدگی باشد.

آسیب های مفصل زانو از جمله شایع ترین آسیب های ورزشی در بین ورزشکاران هستند و فیزیوتراپی ورزشی نقش موثری در درمان و توانبخشی پس از آسیب های زانو در بین ورزشکاران دارد.

زانو درد و شرایط مربوط به زانو شایع است. در دوندگان، زانو بخشی از بدن است که بیشتر آسیب می بیند. تغییرات زانو مربوط به افزایش سن (استئوآرتریت) معمولاً در افراد بالای 50 سال رخ می دهد. استفاده از زانوها در طول عمر ، خم و راست کردن مکرر زانو و …. در طول عمر طولانی می تواند باعث تغییراتی در غضروف و سایر قسمت های زانو شود و ریسک بروز زانودرد را افزایش دهد.

زانو درد در کودکان در حال رشد نیز رخ می دهد. درد می تواند مشارکت آنها را در فعالیت های بدنی کاهش دهد، که ممکن است منجر به مشکلات دیگری در بزرگسالی شود. تغییرات در وضعیت زانو و همچنین اندام تحتانی (لگن، ساق پا و مچ پا) در طول رشد می تواند باعث ایجاد درد زانو در کودکان و نوجوانان شود. این تغییرات رشدی می تواند بر عملکرد زانو تأثیر بگذارد.

زانو درد می تواند خفیف و مزمن باشد و یا ممکن است شدید و ناگهانی باشد و درمان زانودرد با فیزیوتراپی در هریک از این شرایط می تواند کمک کننده باشد.

آسیب های زانو می تواند ناشی از ضربه مستقیم به زانو یا حرکت ناگهانی باشد که زانو را فراتر از دامنه حرکتی خود به حرکت درمی آورد. زانو درد می تواند راه رفتن، بلند شدن از روی صندلی، بالا رفتن از پله ها یا ورزش کردن را دشوار کند. فیزیوتراپیست ها برای تشخیص و درمان درد زانو و کمک به کاهش درد و بازگرداندن حرکت شما آموزش دیده اند.

درمان زانودرد با فیزیوتراپی

فیزیوتراپیست برای تشخیص دقیق علت زانودرد و اتخاذ بهترین روش درمان زانودرد ابتدا اقدام به معاینه فیزیکی دقیق بیمار ، بررسی وضعیت راه رفتن و خم و راست شدن زانو می کند و پس از ارزیابی های دقیق و با توجه به نوع و شدت مشکل بیمار برنامه درمان زانودرد با فیزیوتراپی را تنظیم می کند.

متخصص فیزیوتراپیست یک برنامه توانبخشی شخصی با توجه به شرایط بیمار ایجاد خواهد کرد. این برنامه می تواند به بیمار کمک کند تا با خیال راحت به فعالیت های مورد نظر خود بازگردد. برخی از تکنیک های درمانی فیزیوتراپی برای درمان زانودرد شامل موارد زیر می باشد:

• مدیریت درد. فیزیوتراپیست برنامه ای برای درمان زانودرد با فیزیوتراپی طراحی می کند که شامل استفاده از کمپرس سرد در ناحیه آسیب دیده است. آنها همچنین ممکن است اصلاح برخی از فعالیت هایی که باعث درد می شوند را توصیه کنند.
  • تمرینات دامنه حرکتی. اگر تحرک زانو محدود باشد، می تواند باعث افزایش فشار بر روی زانو شود. فقدان حرکت در لگن، پا یا مچ پا نیز ممکن است سبب اختلال در عملکرد زانو شود. فیزیوتراپیست ممکن است تکنیک های کششی را برای کاهش تنش و کمک به بازگرداندن حرکت طبیعی مفاصل به بیمار آموزش دهد.
  • درمان دستی. فیزیوتراپیست ها از تکنیک های درمان دستی برای حرکت دادن آرام عضلات و مفاصل بهره می برند.
  • آموزش بیمار. فیزیوتراپیست با بیمار همکاری خواهد کرد تا هر عاملی که باعث درد می شود را شناسایی و تغییر دهد. آنها در مورد نوع و میزان ورزش، فعالیت های ورزشی و کفش مناسب نیز با بیمار کار خواهند کرد. فیزیوتراپیست یک برنامه تمرینی منحصر بفرد را برای بیمار تنظیم کرده و نحوه انجام تمرینات را به بیمار آموزش می دهد.

فیزیوتراپی زانو در صورتی که بیمار به دلایلی نیاز به جراحی زانو داشته باشد مانند زمانی که بیمار تحت جراحی تعویض مفصل زانو قرار می گیرد برای بازیابی دامنه حرکات زانو و کاهش عوارض جراحی از اهمیت زیادی برخوردار است.

درمان زانودرد با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی برای درمان زانودرد – فیزیوتراپی در فاز ۳ پردیس – فیزیوتراپی در گیلاوند – فیزیوتراپی در شهر دماوند