دلایل درد جلوی زانو

سندرم درد پاتلوفمورال (PFPS)
شایع ترین علت درد جلوی زانو است که به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد بر مفصل کشکک رانی رخ می دهد. علائم معمولاً با بالا رفتن یا پایین آمدن از پله ها، چمباتمه زدن و نشستن با زانوهای خمیده برای مدت طولانی تحریک می شوند.

سندرم درد پاتلوفمورال یکی از علل شایع زانو درد در نوجوانان و بزرگسالان جوان است، به ویژه در میان افرادی که از نظر بدنی فعال هستند و به طور منظم در ورزش شرکت می کنند.

اگرچه PFPS اغلب در نوجوانان و بزرگسالان جوان ظاهر می شود، اما می تواند در هر سنی رخ دهد. بیش از نیمی از موارد دوطرفه هستند (اما یک طرف اغلب بیشتر از طرف دیگر تحت تأثیر قرار می گیرد).

علائم عبارتند از:

  • حساسیت در قسمت داخلی کشکک.
  • گاهی ممکن است تورم ایجاد شود.
  • درد ممکن است هنگام راه رفتن از تپه ها و یا پس از نشستن طولانی بدتر شود.

سایر دلایل درد جلوی زانو

بیماری ازگود-شلاتر
بیماری ازگود شلاتر یک علت بسیار شایع درد قدامی زانو در کودکان بین 10 تا 15 سال است. علائم این بیماری با پریدن و زانو زدن تشدید می شوند.

ناهماهنگی کشکک
اغلب با آسیب به سطح غضروفی PFJ همراه است. در دختران شایع تر است و ممکن است باعث دررفتگی مکرر یا سابلوکساسیون کشکک شود. جراحی ممکن است برای بی ثباتی مکرر توصیه شود.

تاندینوپاتی کشکک
یک آسیب ناشی از استفاده بیش از حد است که منجر به درد در جلوی زانو، به ویژه در قسمت پایین کاسه زانو می شود. استفاده بیش از حد از دویدن یا پریدن می تواند باعث تغییرات دژنراتیو در تاندون کشکک شود.

علائم عبارتند از :

  • قسمت پایین کشکک بسیار حساس است.
  • تاندون کشکک ممکن است بزرگتر از زانوی دیگر به نظر برسد.
  • به احتمال زیاد بعد از ورزش درد می کند و احساس سفتی می کند.
  • در صورت غفلت از این آسیب می تواند باعث بدتر شدن آن و یک مشکل مزمن شود.

بورسیت زانو
التهاب بورس های زانو نیز می تواند از دلایل درد جلوی زانو باشد.

روشهای درمان

اصلاح تمرینات، تقویت عضلات چهار سر ران، تقویت عضلات لگن و بهبود قدرت مرکزی بدن یکی از موثرترین روشهای درمان درد جلوی زانو است که توسط متخصصان ما در کلینیک فیزیوتراپی رایبد (بهترین فیزیوتراپی دماوند) ارائه می شود. فیزیوتراپی زانو علاوه بر کمک به تسکین علائم بیماران ، به درمان عامل زمینه ای نیز کمک زیادی می کند و بازگشت ورزشکاران را به سطح آمادگی مطلوب برای ادامه فعالیت های ورزشی خود تسریع می کند.

کفش مناسب مهم است. ارتزهای پا باعث کاهش نیروهای چرخشی در ساق پا می شود که بر ردیابی کشکک در حین حرکت تأثیر می گذارد.

اکثر افراد با درمان محافظه کارانه به نتایج قابل قبول یا بهتری دست می یابند. اگر اقدامات محافظه کارانه ناموفق باشد، بسته به تشخیص زمینه، تعدادی از روش های جراحی احتمالی وجود دارد. پس از جراحی نیز فیزیوتراپی برای بازیابی قدرت و تحرک مفصل زانو از اهمیت زیادی برخوردار است.

کلمات مرتبط :

دلایل درد جلوی زانو – فیزیوتراپی زانو – فیزیوتراپی در شهر پردیس – فیزیوتراپی خوب در گیلاوند – فیزیوتراپی در دماوند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید