دلایل زانودرد

زانو درد شایع است و معمولاً نشانه‌ای از بیماری جدی نیست. دلایل احتمالی زیادی وجود دارد که می تواند از یک کشیدگی عضلانی ساده یا التهاب تاندون گرفته تا نوعی آرتریت مانند آرتروز زانو متغیر باشد. گاهی اوقات نیز دلیلی برای زانودرد پیدا نمی شود.

درد زانو اغلب نشانه مشکل جدی نیست و پس از چند روز استراحت بهبود پیدا می کند.

فیزیوتراپی زانو یکی از موثرترین روش های درمان غیرجراحی آسیب های مفصل زانو است که با مراجعه به کلینیک فیزیوتراپی رایبد در دماوند می توانید از آن بهره مند شوید.

با افزایش سن، زانو درد ممکن است شیوع بیشتری پیدا کند. همچنین اگر اضافه وزن دارید بیشتر در معرض خطر زانو درد هستید. گاهی اوقات زانو درد ممکن است نتیجه یک ورزش یا آسیب دیدگی در اجزای زانو باشد.

زانو درد می تواند به تدریج در طول زمان ایجاد شود، ممکن است به طور ناگهانی ایجاد شود، یا ممکن است بارها و بارها بیاید و از بین برود.

دلایل زانودرد هرچه باشد، فیزیوتراپی می تواند کمک کننده باشد ، فیزیوتراپی زانو حتی در مواردی که بیمار به دلیل آسیب ایجاد شدن نیازمند جراحی است ، پس از جراحی برای بازیابی توانایی های حرکتی زانو و کاهش عوارض جراحی ضروری است.

زانو بزرگترین مفصل بدن است و از چهار جز اصلی تشکیل شده است:

استخوان ها

مفصل زانو در جایی تشکیل می شود که سه استخوان به هم می رسند. اینها شما هستند:

  • استخوان ران
  • استخوان ساق پا 
  • استخوان کاسه زانو که با نام کشکک نیز شناخته می شود.

رباط ها

استخوان ها را به استخوان های دیگر متصل می کنند. چهار رباط اصلی در زانوی شما وجود دارد. آنها مانند طناب های محکمی عمل می کنند تا استخوان های شما را در کنار هم نگه دارند و زانوی شما را در جای خود نگه دارند.

غضروف

دو نوع غضروف در زانوی شما وجود دارد:

غضروف مفصلی
این قسمت انتهای استخوان ران و ساق پا و پشت کاسه زانو را می پوشاند. این یک ماده لغزنده است که به استخوان‌های زانو کمک می‌کند تا زمانی که پای خود را خم یا صاف می‌کنید به آرامی روی هم سر بخورند.

غضروف منیسک (منیسک)
به عنوان ضربه گیر بین استخوان ساق پا و ران شما عمل می کنند.

تاندون ها
ماهیچه ها را به استخوان های شما متصل می کند.

دلایل زانودرد

آرتروز زانو شایع ترین دلیل زانودرد در افراد میانسال و سالمند است که در اثر تخریب غضروف مفصل زانو رخ می دهد ، آرتروز سبب بروز درد ، التهاب و محدودیت های حرکتی برای فرد مبتلا می شود و کیفیت زندگی افراد مبتلا را کاهش می دهد.

رگ به رگ شدن، کشیدگی و پارگی رباط ها همه انواع آسیب زانو هستند. اینها می تواند ناشی از آسیب های ورزشی باشد، یا اینکه در افراد غیر ورزشکار نیز منجر به بروز زانودرد شوند.

تاندونیت زانو یکی از آسیب های زانو است و با تورم و درد تاندون زانو همراه است.

بیماری ازگود-شلاتر وضعیتی است که می تواند کودکان و جوانان را تحت تاثیر قرار دهد. در بیماری ازگود-شلاتر، توده استخوانی زیر زانو در حین و بعد از ورزش دردناک و متورم می شود.

سندرم درد پاتلوفمورال که یک مشکل رایج زانو است که کودکان و بزرگسالان را تحت تاثیر قرار می دهد. افراد مبتلا به این سندرم درد کشکک زانو معمولاً درد پشت یا اطراف کاسه زانو دارند. درد معمولا هنگام بالا رفتن از پله ها، دویدن، چمباتمه زدن، دوچرخه سواری یا نشستن در حالی که زانوها در وضعیت خمیده قرار دارند احساس می شود.

فیزیوتراپی زانو در دماوند 

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد در دماوند خدمات تخصصی فیزیوتراپی برای درمان زانودرد را به مراجعه کنندگان عزیزی که از زانودرد و عوارض آن رنج می برند ارائه می دهند.

خدمات تخصصی که در بهترین فیزیوتراپی در دماوند ارائه می شوند عبارتند از تکنیک های درمان دستی و منوال تراپی ، لیزر درمانی با لیزر پرتوان و کم توان ، سوزن خشک ، تمرینات ورزشی و تیپینگ.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در دماوند – فیزیوتراپی در پردیس – فیزیوتراپی در گیلاوند – فیزیوتراپی در سیاه سنگ – فیزیوتراپی در شرق تهران – دلایل زانودرد – فیزیوتراپی در فاز ۲ پردیس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید