دلایل شایع درد شانه

شانه یک مفصل پیچیده است و به دلیل ساختار توپ و سوکت در شانه می توانیم در جهات مختلف حرکت کنیم. اما این تحرک عالی گاهی اوقات با بی ثباتی همراه است. در نتیجه، شانه مستعد آسیب و درد می شود. بیمارانی که مشکلات شانه دارند بیشتر از درد شکایت دارند. با این حال، فقط ساختارهای داخل و اطراف مفصل شانه مسئول درد نیستند. چندین شرایط پزشکی مسئول درد هستند.

مهمترین کاری که پزشک برای درمان شانه درد انجام می دهد یافت علت اصلی درد و درمان عامل زمینه ای است تا از بروز درد و ناراحتی و یا آسیب دیدگی مجدد در آینده جلوگیری شود.

اغلب، درد شانه به دلیل مشکلاتی در خود مفصل یا بافت‌های اطراف آن ایجاد می‌شود. با این حال، در موارد نادر، درد ممکن است از سایر ساختارهای بدن مانند ستون فقرات، قلب، ریه و دیافراگم منشأ بگیرد. بنابراین، پزشک باید بفهمد که چه چیزی باعث درد شانه شده است.

فیزیوتراپی شانه موثرترین روش درمان درد شانه است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوترایپ رایبد (فیزیوتراپی در دماوند) با استفاده از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی و بر اساس متدهای درمانی روز دنیا ارائه می شود.

دلایل شایع درد شانه

وضعیت نامناسب – درد شانه می تواند در اثر وضعیت نشستن یا ایستادن ایجاد شود. هنگامی که در وضعیت شانه گرد هستید، مفصل شانه طوری قرار می گیرد که خطر آسیب به بورس، ماهیچه ها و تاندون ها افزایش می یابد.

فعالیت مکرر بالای سر – در طول اعمال بالای سر، تاندون شانه و تیغه شانه به هم نزدیک می شوند، فضای بین آنها باریک می شود. وقتی این اتفاق می‌افتد، تاندون‌های زیر استخوان تیغه شانه تحت فشار زیادی قرار می گیرند. این می تواند باعث درد زیادی شود و به آن سندرم برخورد می گویند. درد مزمن در ناحیه شانه اغلب ناشی از حرکات مداوم، تکراری و ناهنجار شانه است. این عارضه اغلب افرادی را که کارشان شامل بالا بردن بازو بالای شانه‌ها می‌شود، مانند خانم‌های خانه‌دار، نقاشان، لوله‌کش‌ها و ورزشکارانی که ورزش‌های خاصی مانند بدمینتون، پرتاب وزنه و غیره انجام می‌دهند، درگیر می‌ کند. در نهایت، این ممکن است باعث ساییدگی و پارگی عضلات شود و حتی بدون تروما رخ می دهد.

تروما – درد شانه گاهی اوقات می تواند ناشی از ضربه باشد. چه در تصادفات بر روی بازوی خود بیفتید، چه وارد شدن ضربه شدید در ورزش و … ، هر یک از این موارد می تواند منجر به آسیب ناگهانی مانند شکستگی استخوان یا آسیب به تاندون ها و رباط ها شود. علاوه بر این، احتمال دررفتگی شانه وجود دارد که منجر به درد می شود.

دژنراسیون طبیعی – بیماری دژنراتیو روتاتور کاف یکی از بیماری‌های دژنراتیو شایع است که باعث تاندونیت و پارگی روتاتور کاف می‌شود و یکی از دلایل شایع درد شانه است. آرتریت یکی دیگر از بیماری های دژنراتیو شایع است که مفصل شانه شما را تحت تاثیر قرار می دهد و معمولا در افراد مسن دیده می شود. آرتریت یک اختلال دژنراتیو است که می تواند هر مفصلی از بدن را ملتهب کند. این بیماری اغلب مفاصلی که وزن را تحمل می کنند، مانند لگن و زانو را تحت تاثیر قرار می دهد. گاهی اوقات، افراد ممکن است آرتریت شانه را تجربه کنند که منجر به درد شدید و از دست دادن دامنه حرکتی می شود.

بیماری پزشکی – بیماران مبتلا به شرایط خاص پزشکی مانند دیابت، اختلالات تیروئید، آرتریت روماتوئید و مشکلات عصبی بیشتر احتمال دارد درد شانه را تجربه کنند. مفصل شانه معمولاً به طرق مختلف تحت تأثیر دیابت قرار می گیرد. شایع ترین بیماری دیابتی که بر شانه تأثیر می گذارد، کپسولیت چسبنده است که به نام شانه یخ زده نیز شناخته می شود. حدود 19 درصد از بیماران دیابتی از این عارضه رنج می برند که بیشتر در شانه راست است. این وضعیت باعث دردی می شود که دامنه حرکت شانه، به ویژه چرخش خارجی را محدود می کند.

فیزیوتراپی برای درمان درد شانه

فیزیوتراپی موثرترین روش درمان غیرجراحی آسیب های شانه است که در مرکز فیزیوتراپی رایبد (بهترین فیزیوتراپی دماوند) ارائه می شود.

متخصصان ما ابتدا اقدام به ارزیابی دقیقی از شرایط بیمار کرده و بر اساس نتایج بدست آمده و نوع مشکل فرد از موثرترین راهکارهای فیزیوتراپی برای درمان درد شانه بهره می برند.

دلایل شایع درد شانه – درمان درد شانه با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی در دماوند – فیزیوتراپی در بومهن – فیزیوتراپی در پردیس – فیزیوتراپی در گیلاوند