فیزیوتراپی خوب در پردیس

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد با استفاده از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی و با بهره گیری از متدهای درمانی روز دنیا خدمات فیزیوتراپی را ارائه می دهند.

فیزیوتراپی یک روش درمانی و توانبخشی است که شامل روش های درمانی مختلف مانند ماساژ، گرما درمانی، ورزش، الکتروتراپی، آموزش بیمار و مشاوره برای درمان آسیب، بیماری یا ناهنجاری اسکلتی است.

فیزیوتراپی در قالب حوزه های تخصصی مختلفی تکامل یافته است که فیزیوتراپیست را قادر می سازد تا با شرایط مختلف به شیوه ای مؤثرتر و مناسب تر برخورد کند. در زیر لیستی از زیرتخصص های مختلف و کاربرد آنها آورده شده است:

فیزیوتراپی عصبی . شرایط عصبی منجر به ضعف شدید عضلانی، از دست دادن تعادل و هماهنگی، اسپاسم عضلانی، لرزش، از دست دادن عملکرد و کاهش حس می شود. فیزیوتراپی عصبی با هدف ایجاد تحرک و درمان اختلالات عملکردی ناشی از سیستم عصبی و عصبی عضلانی مانند سکته مغزی، آسیب های نخاعی، آسیب های مغزی، مولتیپل اسکلروزیس، آنوریسم و ​​بیماری پارکینسون ارائه می شود.

فیزیوتراپی ارتوپدی (عضلانی ـ اسکلتی). این حوزه تخصصی از فیزیوتراپی به درمان و توانبخشی آسیب های اسکلتی – عضلانی همچون کمردرد ، زانودرد ، آسیب های ورزشی ، آسیب های تاندونی و مفصلی ، ناهنجاریهای اسکلتی مانند اسکولیوز و کیفوز و دیگر مشکلات سیستم اسکلتی بدن انسان می پردازد. هدف اصلی فیزیوتراپی در این حوزه کاهش درد، افزایش تحرک و اصلاح آسیب اسکلتی است که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی خوب در پردیس ارائه می شود.

فیزیوتراپی قلبی و ریوی. این حوزه تخصصی از فیزیوتراپی به بیمارانی که به دلیل بیماری های قلبی یا ریوی دچار مشکلاتی شده اند، کمک می کند تا بر عوارض ایجاد شده غلبه کنند.

فیزیوتراپی کودکان. فیزیوتراپیست های کودکان به بهبود آسیب های حاد، نقایصی که در زمان تولد وجود دارد، تاخیر در رشد فیزیکی، یا برخی نقص های ژنتیکی مانند فلج مغزی (شرایطی که حرکت و هماهنگی کلی را محدود می کند) کمک می کنند. فیزیوتراپیست ها از تمرینات درمانی مختلفی در کودکان استفاده می کنند که می تواند به تقویت قسمت های آسیب دیده کمک کند. بدین ترتیب حرکت دقیق و کلی آن قسمت ها بهبود می یابد.

فیزیوتراپی سالمندان. این حوزه تخصصی از فیزیوتراپی با برخی از شرایط پزشکی مرتبط با سن مانند آرتریت (درد در مفاصل)، پوکی استخوان (استخوان های شکننده و ضعیف) سروکار دارد. فیزیوتراپیست‌های سالمندان، سالمندان را در مورد محدود کردن برخی حرکات که می‌تواند درد را تشدید کند، راهنمایی می‌کنند، به بیماران خود برای بهبود حرکت کلی و به حداقل رساندن درد با استفاده از تکنیک‌ها و تمرین‌های مختلف، کمک‌های راه رفتن ارائه می‌دهند.

فیزیوتراپی خوب در پردیس

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد (فیزیوتراپی خوب در دماوند) با دانش و تجربه بالا خدمات تخصصی فیزیوتراپی را با بالاترین کیفیت به مراجعان عزیز ارائه می دهند تا بیمارانی که به ما مراجعه می کنند از بهترین خدمات فیزیوتراپی بهره مند شوند و زندگی با کیفیت تر و با حداقل مشکل را تجربه کنند.

انواع روش های درمانی مورد استفاده در فیزیوتراپی

درمان دستی – درمان دستی تکنیکی است که توسط فیزیوتراپیست ها برای دستکاری و تحرک مفاصل آسیب دیده با ماساژ دادن آنها با استفاده از دست استفاده می شود. فیزیوتراپیست مفاصل را در سرعت ها، عمق ها و دامنه های مختلف حرکت می دهد تا حرکت طبیعی مفصل را بازیابی کند.

درمان تحریک الکتریکی عصب از طریق پوست (TENS) – این روشی است که جریان الکتریکی ضعیفی را برای کمک به تسکین درد به بدن منتقل می کند.

سوزن خشک و طب سوزنی – سوزن های ظریف در نقاط خاصی از بدن وارد می شوند که درد را برای مدت کوتاهی کاهش می دهد.

تیپینگ – این تکنیک درمانی در درمان آسیب های ورزشی کاربرد زیادی دارد.

حرکات کششی و تمرینات – فیزیوتراپیست ها تمرینات و تکنیک های کشش بدن را آموزش می دهند که به بازیابی حرکات مفاصل کمک می کند.

گرما و سرما درمانی – از این روش ها برای کمک به کاهش درد و التهاب استفاده می شود.

دیاترمی ، لیزر درمانی ، شاک ویو تراپی، التراسوند ، بیوفیدبک و … از دیگر مدالیته هایی هستند که در کلینیک های فیزیوتراپی با توجه به شرایط بیماران مورد استفاده قرار می گیرند.

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در گیلاوند – فیزیوتراپی خوب در پردیس – فیزیوتراپی در دماوند – فیزیوتراپی در رودهن – فیزیوتراپی در بومهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید