پارگی روتاتور کاف

روتاتور کاف شما شامل ماهیچه ها و تاندون هایی است که شانه شما را در جای خود نگه می دارند. یکی از مهمترین قسمت های شانه شماست.

روتاتور کاف به شما این امکان را می دهد که بازوهای خود را بلند کرده و به سمت بالا دراز کنید. هر ساله میلیون ها نفر به دلیل مشکل روتاتور کاف به متخصصان فیزیوتراپی خود مراجعه می کنند. این آسیب یکی از علل شایع درد و ناتوانی در میان بزرگسالان است.

پارگی روتاتور کاف ممکن است جزئی یا کامل باشد. پارگی جزئی زمانی است که یکی از تاندون های روتاتور کاف ساییده یا آسیب دیده باشد. پارگی کامل (که پارگی تمام ضخامت نیز نامیده می شود) زمانی است که تاندون داخل به نصف بریده شود یا به طور کامل از استخوان جدا شود.

این آسیب اغلب در طول زمان به دلیل ساییدگی و پارگی طولانی مدت ایجاد می شود. با این حال، روتاتور کاف نیز ممکن است در اثر ضربه‌ای که شامل افتادن روی بازو و شانه یا بلند کردن اجسام سنگین است، به شدت آسیب ببیند. آسیب دررفتگی شانه نیز ممکن است باعث پارگی روتاتور کاف شود.

علائم پارگی روتاتور کاف

موارد زیر شایع ترین علائم این آسیب هستند با این حال، ممکن است علائم متفاوتی را تجربه کنید. علائم ممکن است شامل موارد زیر باشد:

• درد مکرر شانه، به ویژه با فعالیت های خاص
  • دردی که شما را از خوابیدن به پهلوی آسیب دیده باز می دارد
  • هنگام حرکت بازو، از شانه صداهایی شنیده می شود.
  • محدود شدن دامنه حرکات شانه
  • ضعف عضلات شانه

علائم این آسیب ممکن است شبیه سایر شرایط یا مشکلات پزشکی باشد ، به همین دلیل نیازمند تشخیص دقیق است.

دلایل پارگی روتاتور کاف

2 علت اصلی برای این آسیب وجود دارد: آسیب و دژنراسیون. آسیب به روتاتور کاف، مانند پارگی، ممکن است به طور ناگهانی هنگام افتادن روی دست دراز شده اتفاق بیفتد. همچنین ممکن است در طول زمان به دلیل فعالیت های تکراری ایجاد شود. این آسیب نیز ممکن است به دلیل افزایش سن و با تحلیل بافت ها اتفاق بیفتد.

روشهای درمان

استراحت و کاهش سطح فعالیت برای جلوگیری از وارد شدن فشار به شانه آسیب دیده توصیه می شود تا از تشدید آسیب دیدگی جلوگیری شود.

داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی برای کمک به تسکین درد و التهاب توصیه می شوند.

فیزیوتراپی و تمرینات تقویتی و کششی موثرترین روش درمان غیرجراحی آسیب های ورزشی از جمله پارگی روتاتور کاف هستند که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد در دماوند ارائه می شوند.

تزریق داروهای کورتیکواستروئیدی در صورت درد و التهاب شدید توصیه می شوند.

در مواردی که پارگی بطور کامل رخ داده باشد جراحی برای ترمیم آسیب ضروری است. پس از جراحی نیز فیزیوتراپی برای بازیابی دامنه حرکتی شانه و تسریع بهبودی ضروری است.

فیزیوتراپی شانه – فیزیوتراپی ورزشی – فیزیوتراپی آسیب های ورزشی – فیزیوتراپی در پردیس – فیزیوتراپی در رودهن – فیزیوتراپی در بومهن – فیزیوتراپی در گیلاوند – فیزیوتراپی در دماوند