تمرینات فیزیوتراپی پس از جراحی کمر برای کمک به بازیابی قدرت و تحرک در ستون فقرات ضروری است و به تسریع بهبودی پس از جراحی کمک زیادی خواهد کرد.

جراحی کمر و ستون فقرات به عنوان آخرین راه درمان کمردرد و در صورتی که روشهای غیرتهاجمی همچون دارو و فیزیوتراپی نتوانند به تسکین علائم بیماران کمک کنند ، انجام می گیرد.

فیزیوتراپی ستون فقرات در دوران نقاهت پس از جراحی کمر توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد در دماوند ارائه می شوند ، عزیزانی که در مناطق پردیس ، دماوند ، گیلاوند و … زندگی می کنند و به دلیل درد و مشکلات پس از جراحی نمی توانند به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنند می توانند از خدمات فیزیوتراپی در منزل که توسط متخصصان ما ارائه می شود بهره ببرند.

تمرینات فیزیوتراپی پس از جراحی کمر

• تمرینات وزن بدن. برای بلند کردن وزنه های سنگینی که ممکن است در باشگاه استفاده کنید، به شما داده نمی شود. درعوض، یک سری تمرینات را انجام خواهید داد که «تحمل کننده وزن» هستند تا به آرامی شروع به تقویت عضلات و ساختار پشت خود کنید.

• تمرینات با توپ. ممکن است از شما خواسته شود که روی یک توپ ورزشی بنشینید و به سادگی باسن خود را در دایره های کوچک بچرخانید، که می تواند به شل شدن ماهیچه های سفت کمر کمک کند و باسن شما را نرم تر کند. ضعف در این ناحیه و در پشت شما می‌تواند علت کمردرد باشد و توپ ثابت می‌تواند راه موثری برای شل کردن باسن برای بهبودی بهتر باشد.

• تمرینات هوازی برای بهبود شرایط و جریان خون به ستون فقرات.

• تمرینات مقاومتی. با استفاده از نوارهای مقاومتی، تمریناتی را انجام خواهید داد که عضلات پشت و هسته شما را تقویت می کنند و دامنه حرکتی شما را تحت تأثیر قرار می دهند.

• فیزیوتراپی با هدایت بیوفیدبک. با استفاده از دستگاه‌های بیوفیدبک پیشرفته، می‌توانید بلافاصله بازخورد حرکات بدن خود را در حین انجام تمرینات تکراری دریافت کنید.

مهم ترین دلایل بروز کمردرد

• بیرون زدگی دیسک کمر
  • تنگی کانال نخاعی
  • سیاتیک
  • سندرم پیریفورمیس
  • سندرم مفاصل فاست
  • آرتروز کمر و ستون فقرات
  • کشیدگی عضلات و رباط های ستون فقرات

فیزیوتراپی برای درمان کمردرد در بیماری ها و مشکلات ذکر شده در بالا به عنوان موثرترین روش درمان غیرجراحی شناخته می شود و در صورت نیاز به جراحی، فیزیوتراپی پس از جراحی کمر امری ضروری است که قدرت و انعطاف پذیری کمر را پس از جراحی بهبود بخشیده و به افزایش شانس موفقیت عمل جراحی نیز کمک زیادی می کند.

متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد در دماوند خدمات تخصصی فیزیوتراپی ستون فقرات را با استفاده از تجهیزات پیشرفته فیزیوتراپی و با بهره گیری از متدهای درمانی روز دنیا ارائه می دهند.

فیزیوتراپی پس از جراحی کمر – فیزیوتراپی در منزل در پردیس – فیزیوتراپی در منزل دماوند – فیزیوتراپی خوب در گیلاوند – بهترین مرکز فیزیوتراپی در دماوند