فیزیوتراپی برای زانودرد و آسیب های و مشکلات مفصل زانو به عنوان بهترین روش درمان غیرجراحی شناخته می شود که توسط متخصصان ما در مرکز فیزیوتراپی رایبد در دماوند و بر اساس بروزترین متدهای درمانی ارائه می شود.

زانوها ممکن است در اثر ضربه، فشار مکرر یا در نتیجه نقص در کنترل حرکتی و تعادل عضلانی آسیب ببینند. در هر صورت، مهم است که درد زانو خود را توسط یک متخصص فیزیوتراپی ارزیابی کنید.

مفصل زانو به دلیل ساختارهای منیسک (غضروف) که بین مفصل تیبیوفمورال قرار دارد پیچیده است. این دو ساختار حلقه غضروفی شیار زانو را عمیق‌تر می‌کنند، روان‌کاری مفاصل، تغذیه و همچنین بازخورد حسی را به مغز ما ارائه می‌دهند. مینیسک ممکن است با یک حرکت ناگهانی آسیب ببیند یا با افزایش سن و با حرکات ضعیف مکرر فرسوده شود.

در کنار منیسک چندین رباط، ماهیچه، تاندون و بورس وجود دارد که بخشی از مجموعه زانو هستند و هر یک از این ساختارها نیز می‌توانند علت زانو درد باشند.

بسیاری از بیماران برای مشکلات زانو خود بدنبال فیزیوتراپی هستند. فیزیوتراپیست ها می توانند کارهای زیادی برای کمک به زانوی آسیب دیده انجام دهند که می تواند خود را فقط به صورت یک زانو درد یا حتی یک احساس التهاب در زانو نشان دهد. در اینجا برخی از راه هایی که می توان به زانوی شما کمک کرد آورده شده است:

فواید فیزیوتراپی برای زانودرد

افزایش دامنه حرکتی

زانوی آسیب دیده یا مبتلا به آرتروز اغلب دچار محدودیت حرکتی شده که این شرایط علاوه بر بروز درد و ضعف سبب اختلال در عملکرد زانو می شود. افزایش حرکت در زانو آسیب دیده می تواند همه این موارد را بهبود بخشد.

تقویت عضلات زانو

درد و تورم زانو در نتیجه بیماری و آسیب دیدگی زانو می تواند سبب ضعف و اختلال در عملکرد عضلات چهارسر ران شود، اختلال در عملکرد این عضلات منجر به بروز درد و مشکلات مزمن مفصل زانو می شود.

کاهش محدودیت های بافت نرم

بافت نرم اطراف زانوی شما می تواند به دلیل عدم تعادل عضلانی، التهاب و بافت اسکار سفت شود. فیزیوتراپیست شما می تواند تشخیص دهد که آیا این اتفاق افتاده است یا خیر و بافت سفت را آزاد کند. تمرینات فیزیوتراپی بخش مهمی از برنامه درمان و فیزیوتراپی برای زانودرد است.

تجویز بریس

گاهی اوقات برای غلبه بر مشکل زانو به بریس نیاز دارید. این به شما این امکان را می دهد که تا حد امکان فعال باقی بمانید، در محدوده محدودیت های مشکل زانوی خود. فیزیوتراپیست شما می تواند به شما توصیه کند که چه چیزی بهترین کار را انجام می دهد.

کاهش التهاب

فیزیوتراپیست ها از تعدادی از اقدامات برای کاهش درد و التهاب در زانوی آسیب دیده استفاده می کنند. اگر می خواهید مشکل زانوی خود را سریع حل کنید، کاهش تورم و التهاب در سریع ترین زمان ممکن ضروری است.

اصلاح فعالیت

اگر زانوی دردناکی دارید، باید از فعالیت هایی که باعث ایجاد فشار روی زانو می شود و درد را تشدید می کنند، اجتناب کنید. فیزیوتراپیست می تواند به شما توصیه کند که از چه چیزی اجتناب کنید.

توانبخشی بعد از جراحی

فیزیوتراپی بعد از جراحی زانو بخصوص جراحی تعویض مفصل زانو حیاتی است. شما باید این کار را در اسرع وقت شروع کنید تا به بهترین نتیجه ممکن برسید.

فیزیوتراپی برای زانودرد – درمان زانودرد با فیزیوتراپی – فیزیوتراپی در دماوند – فیزیوتراپی در گیلاوند – فیزیوتراپی در پردیس