فیزیوتراپی در دماوند و برای ساکنین پردیس ، رودهن ، بومهن ، گیلاوند و مناطق افراد در کلینیک فیزیوتراپی رایبد ارائه می شود.

فیزیوتراپی یک رویکرد عملی برای درمان توانبخشی است که به موجب آن فیزیوتراپیست از تکنیک های دستی برای کمک به بیمار در درمان خود استفاده می کند. این می تواند شامل کمک به کشش عمیق و سایر رویکردها باشد. برخی نیز معتقدند که فیزیوتراپی عمدتاً درمانی مبتنی بر ورزش است.

فیزیوتراپیست ها در طول حرفه خود به تحصیلات خود ادامه می دهند تا هر روش جدیدی را بیاموزند و همچنین از جامعه بزرگی از فیزیوتراپیست ها در شبکه های خود بهره می برند که می توانند ایده ها را به اشتراک بگذارند و یادگیری را در بین یکدیگر ترویج دهند.

فیزیوتراپیست ها در حوزه خود مهارت بالایی دارند و طیف وسیعی از درمان ها را برای بیماران خود اجرا می کنند. 

فیزیوتراپیست ها اغلب وظیفه دارند به بیماران خود قدرت دهند تا توانایی بدن برای خوددرمانی را تشخیص دهند. فیزیوتراپیست ها در بسیاری از موارد به بیماران تمریناتی می دهند تا به تنهایی در خانه تمرین کنند و رفاه روزانه بیماران را ارتقا دهند. اینها تنها بخشی از مزایای فیزیوتراپی در دماوند هستند.

فیزیوتراپیست ها درمانگرانی هستند که علم حرکت، از جمله قسمت هایی از بدن مانند استخوان ها، مفاصل، ماهیچه ها و رباط ها را مطالعه می کنند. آنها در تشخیص دقیق علت آسیب ها و نحوه جلوگیری از آنها مهارت دارند. در طول سال‌ها، بسیاری از مردم این تصور غلط را داشته‌اند که فیزیوتراپ‌ها فقط با مسائل مربوط به ورزش و آسیب‌های کمر سروکار دارند. بر خلاف آن، این متخصصان برای بیمارانی که از عوارض ناشی از بیماری ها، جراحات و پیری رنج می برند، درمان می کنند. آنها برای بازگرداندن سلامتی بیماران با کاهش درد و بازگرداندن عملکرد طبیعی بدن اختصاص دارند. در مورد آسیب یا بیماری دائمی، فیزیوتراپی در کاهش اثرات اختلال عملکرد بسیار مهم است.

فیزیوتراپیست ها بیماران خود را با تمرینات بدنی همراه می کنند و راه های تسریع بهبودی را به آنها آموزش می دهند. فیزیوتراپیست ها به بیماران خود توصیه می کنند که در روند بهبودی چه کاری انجام دهند و از چه کارهایی اجتناب کنند.

انواع حوزه های تخصصی فیزیوتراپی در دماوند

فیزیوتراپی اسکلتی ـ عضلانی

این شکل از فیزیوتراپی که به عنوان فیزیوتراپی ارتوپدی نیز شناخته می شود، برای درمان بیماری هایی مانند کمردرد، رگ به رگ شدن مزمن، درد آرنج، بیماری های روماتولوژیک، آرتریت، مشکلات وضعیت بدن و پوسچر، آسیب های ورزشی و محل کار، بورسیت، و مشکلات مربوط به کاهش تحرک شناخته شده است. توانبخشی پس از جراحی های ارتوپدی از جمله تعویض مفصل نیز در این حوزه قرار دارد.

فیزیوتراپی نورولوژیک

این نوع حوزه از خدمات فیزیوتراپی در دماوند برای درمان اختلالات سیستم عصبی از جمله سکته مغزی، آسیب های ستون فقرات، آسیب های مغزی، بیماری پارکینسون، ام اس، فلج مغزی استفاده می شود.

فیزیوتراپی تنفسی

این یکی شامل درمان شرایطی مانند آسم، آمفیزم، برونشیت مزمن و سایر اختلالات مربوط به سیستم قلبی-تنفسی است. درمان‌هایی که تحت این نوع فیزیوتراپی قرار می‌گیرند شامل تکنیک‌های صحیح تنفس، تکنیک‌های تنفس عمیق و گردش خون، توانبخشی ریوی و قلبی، تکنیک‌های موقعیت‌یابی برای انبساط بهینه ریه از جمله روش‌های دیگر است.

فیزیوتراپی سالمندان

هنگامی که سن افزایش پیدا می کند، بیماری ها و اختلالات حرکتی نیز بیشتر می شوند.برخی از شرایط پزشکی که از طریق این نوع فیزیوتراپی برطرف می شوند عبارتند از: آرتروز، پوکی استخوان، تعویض مفصل ران و مفصل، سرطان، بیماری آلزایمر و اختلالات تعادل. این نوع فیزیوتراپی با هدف بازگرداندن تحرک افراد سالمند، کاهش درد، بهبود آمادگی جسمانی، مبارزه با محدودیت‌های فیزیکی و بهبود سلامت کلی انجام می‌شود.

فیزیوتراپی کودکان

برخی از این اختلالات عبارتند از ناتوانی های ارتوپدی، تاخیر در رشد، ناتوانی های مادرزادی، فلج مغزی، اسپینا بیفیدا، تورتیکولی و غیره. از طریق این نوع فیزیوتراپی، مهارت های حرکتی درشت و ظریف کودکان بهبود می یابد.

 

کلمات مرتبط :

فیزیوتراپی در دماوند – فیزیوتراپی در پردیس – فیزیوتراپی در گیلاوند – فیزیوتراپی در رودهن – فیزیوتراپی در بومهن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این قسمت نباید خالی باشد
این قسمت نباید خالی باشد
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
شما برای ادامه باید با شرایط موافقت کنید