فیزیوتراپی زانودرد در منزل در دماوند ، پردیس ، گیلاوند ، رودهن ، بومهن و مناطق اطراف توسط متخصصان با تجربه و متعهد ما ارائه می شود.

زانو درد می تواند با علائمی در اطراف مفصل زانو همراه باشد شامل تورم زانو، درد زانوی چپ، درد پشت زانو، درد زانوی راست، درد اطراف کلاهک زانو. همراه با سفتی و درد مفصل زانو. این درد می تواند به دلیل عوامل مختلفی از جمله استئوآرتریت زانو، پارگی منیسک، بورسیت زانو، آسیب رباط زانو و … ایجاد شود.

فیزیوتراپی در درمان زانودرد روشی موثر و موفق است و علاوه بر تسکین زانودرد به درمان عامل زمینه ای نیز کمک زیادی می کند.

فیزیوتراپی زانودرد در منزل به درمان بسیاری از آسیب های زانو کمک کرده و نیاز به مصرف داروهای شیمیایی و انجام جراحی های غیرضروری را به حداقل می رساند.

شایع ترین دلایل زانودرد

زانو درد شایع ترین شکل درد مفاصل است که در اکثریت قریب به اتفاق افراد در سراسر جهان دیده می شود. درد زانو می‌تواند از آسیب‌های بافت نرم، مانند رگ به رگ شدن رباط و کشیدگی عضلانی، بیماری‌های استخوانی مانند آرتریت زانو، ازگود شلاترز، و اختلال عملکرد بیومکانیکی مانند سندرم کشکک فمورال ناشی شود. حتی ممکن است از سیاتیک شما ارجاع داده شود!

در اینجا چند بیماری رایج وجود دارد که اغلب باعث درد زانو می شوند:

• آرتروز مفصل زانو
  • سندرم درد پاتلوفنورال
  • تاندونیت کشکک
  • سندرم Iliotibial band
  • دررفتگی کشکک
  • بورسیت
  • آسیب های ورزشی

شکل جزئی زانو درد را می توان به راحتی با درمان های خانگی برای زانو درد در خانه درمان کرد، در حالی که سایر انواع زانو درد برای بهبود نیاز به مراقبت های پزشکی دارند. تشخیص دقیق علت درد یا آسیب زانو بسیار مهم است تا بتوان درمان مناسب را برای علت آن هدایت کرد.

فیزیوتراپی زانودرد در منزل موثرترین روش درمان غیرجراحی زانودرد است که توسط متخصصان ما برای آن دسته از عزیزانی که به دلیل درد و مشکلات حرکتی نمی توانند به کلینیک فیزیوتراپی مراجعه کنند ارائه می شود.

در اینجا چند علامت وجود دارد که نشان می دهد برای زانو درد حتما باید به پزشک یا فیزیوتراپ مراجعه کنید:

• زانو درد حتی بعد از 5-6 روز ادامه دارد
  • درد ناگهانی زانو (با یا بدون آسیب) وجود دارد.
  • شما نمی توانید به راحتی در سمت آسیب دیده راه بروید
  • آسیبی وجود دارد که باعث تغییر شکل اطراف مفصل زانو شده است
  • ورم زانو همراه با علائم عفونت هایی مانند تب، قرمزی و گرما دریافت می کنید

روشهای درمان خانگی زانودرد

• استراحت: اگر زانو دردناک یا متورم است، برای بهبود سریعتر به آن استراحت دهید. از انجام حرکات تکراری خودداری کنید.
  • یخ: اگر مفصل متورم شده و در لمس احساس گرما می کند، کمپرس یخ برای کاهش درد و تورم فوق العاده عمل می کند.
    در صورت وجود درد اما عدم وجود تورم و گرما در اطراف مفصل می توان از کمپرس گرم استفاده کرد.
  • فشرده سازی: باند فشاری سبک و قابل تنفس می تواند برای جلوگیری از تجمع مایع در بافت آسیب دیده استفاده شود. همچنین به ایجاد ثبات مفصل کمک می کند.
  • ارتفاع: با کمک بالش می توان پا را در ارتفاع نگه داشت تا ورم را کاهش دهد.

فیزیوتراپی زانودرد در منزل

تحقیقات نشان می دهد که برنامه های توانبخشی زانو مبتنی بر فیزیوتراپی با موفقیت شدت درد را کاهش داده و عملکرد زانو را بهبود می بخشد. فیزیوتراپی با استفاده از انواع روش های فیزیوتراپی از جمله الکتروتراپی، روش هایی مانند درمان گرم و سرد، اولتراسوند، درمان جریان تداخلی به کاهش درد زانو کمک می کند.

فیزیوتراپیست های ما زانو را ارزیابی می کند و انواع مختلفی از تمرینات تقویتی را بر اساس شرایط خاص به شما آموزش می دهد که باعث درد شما می شود. تقویت عضلات مجاور به پایداری مفصل زانو کمک می کند.

یک ورزشکار یا معمولاً از نظر بدنی فعال باقی می ماند، فیزیوتراپ همچنین می تواند الگوی حرکتی صحیح را به شما آموزش دهد که ممکن است بر زانوی شما تأثیر بگذارد. آنها شما را با تکنیک خوب برای ورزش و فعالیت راهنمایی خواهند کرد.

در صورت نیاز به جراحی نیز فیزیوتراپی بخشی جدایی ناپذیر از بهبودی پس از جراحی زانو است. جراحی های رایج زانو که بعد از عمل مستلزم توانبخشی با فیزیوتراپیست است عبارتند از:

• ترمیم آسیب های ورزشی
  • تعویض زانو (TKR یا PKR
  • آرتروسکوپی زانو برای ترمیم مفصل یا رباط

فیزیوتراپی زانودرد در منزل – فیزیوتراپی در منزل برای زانودرد – فیزیوتراپی در پریس – فیزیوتراپی در منزل دماوند – فیزیوتراپی در رودهن – فیزیوتراپی در بومهن – فیزیوتراپی در گیلاوند