فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال : اگر سندرم تونل کارپال دارید، می‌دانید که درد، بی‌حسی و سوزن سوزن شدن ناشی از آن می‌تواند انجام طیف وسیعی از کارهای روزمره را که از آن لذت می‌برید دشوار کند. خبر خوب این است که راه های زیادی برای کم کردن علائم سندرم تونل کارپال وجود دارد. یکی از موثر ترین آنها فیزیوتراپی است.

فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال

فیزیوتراپیست یک متخصص پزشکی است که می تواند برای کاستن درد و کمک به بازیابی قدرت و تحرک شما را یاری کند. کلینیک فیزیوتراپی رایبد متخصص در فیزیوتراپی دست، می توانند چیزی به نام تمرینات “گلایدینگ” را توصیه کنند. اینها بر روی اعصاب و تاندون ها تمرکز می کنند. هدف کمک به کاهش درد و افزایش تحرک است.

فیزیوتراپیست شما همچنین میتواند یک بریس را پیشنهاد کند. این را در شب می پوشید تا مچ دست خود را صاف نگه دارید. و شاید آن را در طول روز بپوشید، هنگامی که در حال انجام فعالیت هایی هستید که ممکن است علائم سندرم تونل کارپال را شدید تر کند.

موارد دیگری که فیزیوتراپیست شما ممکن است پیشنهاد دهد عبارتند از:

• اولتراسوند، استفاده از ارتعاشات با فرکانس بالا، برای کم کردن علائم سندرم تونل کارپال
  • تغییراتی که می توانید برای کمک به کم کردن علائم سندرم تونل کارپال در محل کار، خانه و در زمان فراغت خود ایجاد کنید
  • یک دستگاه کشش دست ویژه برای کمک به بزرگتر کردن ناحیه تونل کارپ از طریق کشش

فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال

آیا فیزیوتراپی برای سندرم تونل کارپال خواهد بود ؟

این بستگی به این دارد که چقدر به درمان پاسخ می دهید و آیا فیزیوتراپی به شما کمک می کند تا به اهداف خود در کاهش درد و عملکرد بهتر دست برسید. ولی پژوهش ها امیدوار کننده هستند.

در تحقیقات اخیر، پزشکان در اسپانیا 120 زن مبتلا به سندرم تونل کارپال را به دو گروه تقسیم کردند. یک گروه جراحی شدند. گروه دیگر تحت درمان فیزیوتراپی قرار گرفتند. درمانگران بر روی بافت نرم بازوها و دستان خود تمرکز کردند. هدف متوقف کردن تحریک عصب مدیان، بوجود آورنده این بیماری بود.

محققان هر دو گروه از زنان را چندین بار در طول یک سال پیگیری کردند. آنچه آنها دریافتند این است که هم فیزیوتراپی و هم جراحی می توانند کمک کنند، ولی فیزیوتراپی در کوتاه مدت به نتایج بهتری منجر شد. زنانی که تحت درمان قرار گرفتند در مقایسه با زنانی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، خیلی سریعتر درد کاهش یافته و عملکرد بهتری داشتند.

آیا فیزیوتراپی می تواند به سندرم تونل کارپال شما کمک کند؟ با پزشک خود مشاوره کنید. اگر تصمیم به انجام درمان دارید، فیزیوتراپیست شما با پزشکتان پیگیری می کند تا در مورد پیشرفت شما صحبت کند و توصیه های دیگری را ارائه دهد.

فیزیوتراپی بعد از جراحی چطور ؟

پزشکان فیزیوتراپی را برای کمک به قوی‌تر شدن مچ دست توصیه می‌کنند.

ولی مزایا به همین جا ختم نمی شود : درمانگر شما همچنین می تواند به شما در مدیریت اسکار جراحی کمک کند تا از هر گونه عارضه ای جلوگیری شود. آنها همچنین می توانند تمرینات خاصی را برای کمک به بازیابی تحرک و انعطاف پذیری پس از جراحی توصیه کنند.

کلینیک فیزیوتراپی رایبد متخصص در درمان های فیزیوتراپی دست از جمله فیزیوتراپی سندرم تونل کارپال آماده رائه خدمات درمانی به شهروندان دماوند ، پردیس ، گیلاوند ، رودهن و بومهن میباشد. به امید روزی که سلامت شمارا در کلینیک ناظر باشیم.