درمان کمردرد با فیزیوتراپی : بیشتر مشکلات کمر، مگر اینکه یک اورژانس پزشکی در نظر گرفته شوند، میتوانند از نوعی فیزیوتراپی و ورزش بهره مند شوند. علت اصلی کمردرد، اساس برنامه فیزیوتراپی و انواع تمریناتی را که باید در برنامه فیزیوتراپی گنجانده شود را تعیین می کند.

انواع کمردرد که فیزیوتراپی برای آنها سودمند باشد

درد پس از جراحی و بهبودی

پس از جراحی ستون فقرات، فیزیوتراپی و ورزش می تواند به رفع خستگی، بازگشت به فعالیت های عادی روزمره و جلوگیری از آسیب مجدد کمک کند. یک برنامه ورزشی منظم و هدایت‌شده می‌تواند برای کمک به بهبودی بدن از عمل جراحی و به حداقل رساندن قسمت‌های بعدی کمردرد حیاتی باشد.

فیزیوتراپیست ها معمولا تمرینات تقویتی شکم، پشت و پا را همراه با برخی ورزش های هوازی برای شروع برنامه تمرینی بعد از جراحی توصیه می کنند.

کمر درد محوری

کمردردی که به علت شناخته شده و قابل تشخیصی نسبت داده نمی شود، کمردرد محوری یا غیر اختصاصی نامیده می شود. این وضعیت معمولاً ناشی از گروهی از عوامل مؤثر است، مثل استفاده از وضعیت نامناسب و یا اضافه وزن میباشد.

فیزیوتراپی معمولاً برای کمردردهای محوری مزمن که بیش از 3 ماه طول کشیده است، توصیه می‌شود.

سیاتیک

اگرچه سیاتیک یک تشخیص پزشکی نیست، ولی سیاتیک مجموعه‌ای از علائم ناشی از یک بیماری زمینه‌ای است که ممکن است عصب نخاعی در قسمت پایین کمر را تحریک یا تحت فشار قرار دهد و باعث کمردرد و یا درد پا شود.

فیزیوتراپی و ورزش برای سیاتیک معمولاً شامل تمرینات اکستنشن و فلکشن (خم شدن به جلو و عقب)، تمرینات تقویتی کمر و روش‌های تحرک اعصاب و مفاصل و غیره است.

درمان کمردرد با فیزیوتراپی

مدت یک برنامه فیزیوتراپی برای کمردرد

طول یک برنامه ورزشی فیزیوتراپی به شدت و مدت علائم کمر بستگی دارد.

• برای کمردرد مزمن، فیزیوتراپی معمولاً با یک برنامه 8 هفته ای که تحت هدایت یک فیزیوتراپیست انجام می شود، شروع می شود.
  • یک درمان نگهدارنده یا توانبخشی طولانی مدت پس از مرحله هدایت شده تجویز می شود که می تواند در خانه انجام شود.

مدت زمان برنامه هدایت شده ممکن است بر اساس نتیجه درمان افزایش یا کاهش یابد.

فیزیوتراپی میتواند با دیگر درمان‌های غیرجراحی کمر برای بهبود نتیجه کلی درد ترکیب شود. درمان‌های جایگزین عملی، مثل ماساژ درمانی، درمان دستی، و سوزن خشک زمانی که همراه با یک رژیم فیزیوتراپی انجام شود، مفید است. ترکیبی از فیزیوتراپی و تزریق استروئید اپیدورال کمری نیز میتواند توسط پزشک برای بعضی از کمردرد ها توصیه شود.

همچنین پزشک ممکن است داروهای مسکن تجویز کنند. فیزیوتراپیست ها میتوانند درمانی هایی مثل گرما و سرما درمانی را برای کاهش درد و التهاب و بهبود بهبود بافت تجویز کنند.

در کلینیک فیزیوتراپی رایبد ما آماده ارائه خدمات فیزیوتراپی با جدید ترین متد های فیزیوتراپی کمردرد در کلینیک و فیزوتراپی در منزل عزیزان دماوند و پردیس هستیم.

کلمات مرتبط : فیزیوتراپی در منزل دماوند ، فیزیوتراپی در منزل پردیس ، فیزیوتراپی در پردیس ، فیزیوتراپی در دماوند ، فیزیوتراپی کمردرد در پردیس ، فیزیوتراپی کمردرد در دماوند